China, Russia Pay Washington Post To Publish Their Propaganda

Ethan Barton

Chinese and Russian propaganda supplements are regularly included in The Washington Post, but the widely read newspaper won’t say how much money it gets on the deals.

China Watch – a China Daily publication – and Russia Beyond The Headlines – a Rossiyskaya Gazeta publication – have both appeared in the Post for years as paid advertising supplements. Both foreign periodicals are owned and operated by their respective governments.

“These paid supplements have run in the paper semi-regularly for many years, and have always been clearly labeled as advertising,” Post spokeswoman Kris Coratti told the Daily Caller News Foundation.

“We give advertisers wide latitude to have their say — generally if the ads are not illegal or advocating illegal actions we try not to place limits on speech or content.  We have accepted the China Daily and Russia Beyond the Headlines ads for years under these standards,” Coratti said.

The Post also hosts a website for China Watch. Coratti refused to say how much the Post was paid for either publication. “We don’t disclose that type of information for any advertising,” she said.

The Russia Beyond The Headlines material has appeared in other major news papers, including The Wall Street Journal and The New York Times.

“Most, including The Washington Post, have very clear guidelines for advertising and how advertising is distinct from the main product,” The New Ethics of Journalism Editor Kelly McBride told TheDCNF. “Most consumers are not fooled by the printed product.”

McBride said she had not seen the online versions of the printed material published by the Post.

“China Watch Daily is slugged at the top of every page as ‘An Advertising Supplement to The Washington Post,’ and the first page of each advertisement states ‘This supplement, prepared by China Daily, People’s Republic of China, did not involve the news or editorial departments of The Washington Post,’” Coratti said as an example. “On top of all that, the layout and format of the supplements differs from our editorial content in a number of ways, including headline style, body font and column width.”

Previous news articles reported that the Post didn’t clearly mark that the supplements were separate from the newspaper, particularly online.

The Chinese government is “using the logo of The Washington Post to create the impression this is like any other section of The Washington Post,” Center for Investigative Journalism Accuracy In Media Director Cliff Kincaid told Life Site News in 2012. “If you didn’t know where this comes from, it looks like a regular newspaper.”

China Watch online has “few visual clues that the stories aren’t written or edited by the Post,” Nieman Lab reported in 2010. “The structure is the same as other Post sections.”

The Atlantic also pointed out in 2011 the ambiguity of China Watch’s website in an article titled “Official Chinese Propaganda: Now Online from the WaPo!” Reporter James Fallows did, however, note that the paper insert is “clearly labeled” and is necessary to “stay in business.”

Also, “small font” is used to note that Russia Beyond The Headlines is separate from the Post, the Washington Free Beacon reported in 2014.

Previous news articles also claimed that neither China Watch nor Russia Beyond The Headlines clearly described their relationships with their governments.

“There are issues of transparency associated with who publishes China Watch,” University of North Carolina journalism professor Lois Boynton told the Free Beacon’s Adam Kredo in 2012. “The ‘about’ blurb doesn’t provide that detail. Although many people may know that China mainstream media is government-controlled, it may not be clear for all readers.”

Meanwhile, Russia Today, another Russian-operated news organization, claimed the Post was motivated by coverage, rather than money.

“The Washington Post has sought to meet increasing demand for Russian news in the United States of America by publishing a six page news supplement devoted to the country,” wrote Russia Today, another government-owned publication, in 2006. “Even though the Washington Post didn’t create the spread they will ensure it corresponds with the paper’s editorial guidelines.”

Follow Ethan on Twitter

Click here for reuse options!
Copyright 2015 Daily Caller News Foundation
Content created by The Daily Caller News Foundation is available without charge to any eligible news publisher that can provide a large audience. For licensing opportunities of our original content, please contact

Related posts


online gambling June 29, 2020 at 11:14 pm

empire casino online

online casino real money usa

online casino real money usa July 2, 2020 at 2:21 am

online slots

gambling games

what is sildenafil July 3, 2020 at 7:46 pm

viagra pills

viagra without a doctor prescription

online slots July 6, 2020 at 3:29 am

online casino slots no download

real casinos online no deposit

tadalafil citrate July 11, 2020 at 11:09 am

cialis price

cialis online pharmacy

payday advance July 13, 2020 at 4:25 am

no credit check loans

pay day loans

loans online July 16, 2020 at 4:20 am

cash advance online

loans online

payday loans July 19, 2020 at 5:49 am

loans online

cash advance online

viagra cost July 22, 2020 at 7:25 am

viagra prescription

viagra for sale

20 cialis July 25, 2020 at 5:31 am

cialis buy

new cialis

new cialis July 29, 2020 at 5:42 am

generic for cialis

generic cialis

cialis buy July 31, 2020 at 4:09 pm

cialis 20

cialis generic

cialis to buy August 3, 2020 at 4:45 am

generic cialis

20 cialis

5 mg cialis August 6, 2020 at 11:03 am

cialis to buy

cialis 5 mg

slot machine games August 9, 2020 at 10:30 am

online slots real money

play online casino real money

casino games online August 13, 2020 at 12:38 am

casino gambling

rivers casino

casino games August 16, 2020 at 6:22 pm

rivers casino

rivers casino

vegas casino online August 20, 2020 at 4:49 pm

free slots

doubleu casino

viagra online canada August 23, 2020 at 5:21 pm

herbal viagra

cheapest viagra online

sildenafil 20 August 25, 2020 at 8:08 pm

generic viagra 100mg

natural viagra

viagra without doctor prescription August 28, 2020 at 7:40 pm

viagra without a doctor prescription

generic viagra reviews

viagra vs cialis September 1, 2020 at 6:14 am

tadalafil 10mg

generic cialis 20mg

buy tadalafil online September 5, 2020 at 5:41 am

cialis coupon

cialis cialis online

free casino games September 15, 2020 at 3:51 am

real casino online

hollywood casino

real online casino September 18, 2020 at 8:18 am

rivers casino

online casino real money usa

Order viagra usa November 19, 2020 at 7:54 am

Free viagra samples

Viagra order

Leave a Comment